Vestimentatia reprezinta in zilele noastre una dintre cele mai influente mijloace de comunicare nonverbale pe care le detinem. 

Tinutele noastre pot fi o forma de dialog cu un puternic impact social si profesional. Piesele alese, accesoriile pentru care optam in a personaliza tinutele, machiajul si coafura... toate acestea impreuna au rolul de a transmite celor din jur lucruri esentiale despre noi. 

Moda reprezinta o unealta importanta in construirea unei imagini care sa reflecte realitatea intr-o maniera fidela, am spune. Din acest motiv, femeile de afaceri inteleg importanta imaginii in societate, dar si rigoarea tinutelor de business.

Prima impresie conteaza intodeauna! Astfel ca, felul in care ne imbracam vorbeste despre noi chiar inainte de a deschide o discutie. Pentru vestimentatia de tip business, factorii definitorii sunt stilul, codul vestimentar, cromatica si accesorizarea. Stilul vestimentar reprezinta un element personal, o semnatura personala, o… carte de vizita, asa cum ne place noua sa il numim.

De pilda, o femeie care se regaseste in stilul casual va alege un costum deux-piece, se va accesoriza minimal si discret si va purta un machiaj simplu, iar parul ii va fi aranjat cu naturalete; in schimb, o femeie care se identifica cu stilul clasic, usor elegant...va opta negresit pentru un set (camasa alba, fusta, sacou) asortat atent la un taior sobru, va purta accesorii impozante si va avea parul strans intr-un coc perfect.

In afaceri, tinuta femeilor este usor masculinizata, sobra, riguroasa si lipsita de ornamente. Transmite astfel credibilitate, seriozitate si prestanta.

Dar, haideti sa vedem care sunt combinatiile vestimentare ideale!

Costumele cu sacou si fusta ori sacou cu pantaloni, deux-piece-urile in culori neutre si linii clasice, camasile simple, albe, pantofii cu toc rezonabil si varf ascutit, precum si accesorizarile minimale… toate acestea pot reprezenta infinite combinatii stilistice potrivite mediului business.

Desigur, nici accesorizarea tinutei nu trebuie sa fie neglijata: femeile de afaceri pot opta pentru genti decente, in proportii potrivite cu restul tinutei, pentru bijuterii fine, deloc ostentative (ceas de mana, bratara, verigheta sau cel mult, un inel in afara verighetei).

Culorile, si ele la fel de importante in tinuta de business: Care sunt cele mai potrivite alegeri?

Pentru ca suntem diferite, societatea a incurajat in ultimii ani adaptarea sobrietatii la un stil personal definit astfel incat, tinutele din ziua de azi pot varia si pot fi alese dintr-o gama larga de variante si combinatii stilistice.

Cu toate ca nuantele neutre, potrivite mediului de afaceri, se considera a fi negru, albastru marin sau gri, evolutia modei face ca femeile sa aleaga astazi si nuante mai putin terne precum bej, camel sau maron. Si desigur, de ce nu, sa scoata si tinuta din anonimat printr-o  pata de culoare… pata de culoare ce poate reprezenta un colier deosebit, viu colorat sau o esarfa in nuante deschise.